Running Coaching & Analysis

Do you have knee pain? Are you troubled by chronic pain in the Achilles tendon? Or do you just want to prevent an injury? With us, we turn your weaknesses into strengths. We tailor our treatment to your goals, working with you to create your path to pain-free running.

Feel free to contact us

043 508 39 83

info@laufgsund.ch

Individual Training Schedule

We provide a personalized training plan just for you. It includes expert advice and planning, tailored to meet your needs and preferences.

The process involves:

  1. An initial consultation, which covers your readiness for training, motivation, and goals (60 minutes).
  2. Discussing the training plan and offering advice on running shoes.
  3. A follow-up appointment (45 minutes).

Tips & Tricks from our runner Tamara Kamm

Tamara Kamm, our physiotherapist and runner, brings a wealth of experience in running and competitive sports. She is happy to share her tips on topics such as nutrition, regeneration, and equipment.

Running analysis - including strength and jump video analysis

How much time does your foot spend in the air when you run? And how does your body move while you're running? Our running analysis answers these questions and more. We use videos to analyze your running, and we also measure your jumps and forces. This helps us understand your movement patterns better.

Advice for running shoes

If you want to learn more about the variations between different running shoes and where they work best, then our running shoe advice is perfect for you. With our knowledge and experience, we can suggest the suitable running shoes for you. Take the step towards caring for yourself and your feet.

Sport insoles

Are you experiencing foot pain or do you want to enhance your running technique with sports insoles? Besides regular insoles, we create insoles that are perfect for various sports activities.

Read more about our insoles

Hüft Mobi Front swing

Running ABC

Specific coordination exercises for a sporty and balanced running style will bring fresh energy to your training. We'll talk about the running technique exercises and how to enhance them together. This helps you seamlessly incorporate the exercises into your training routine.

Strength exercises for runners
Consistent strength training forms the basis for running without injuries and maintaining a healthy running style. Through targeted strength exercises, you can enhance not only your performance but also proactively avoid injuries. We'll guide you through specific exercises that you can easily do at home. These include workouts with a mini-band, bodyweight exercises, and stretching exercises.

Über Mich

Mein Name ist Tamara Kamm und ich bin Physiotherapeutin und Läuferin.

Schon von Kindesbeinen an schnüre ich meine Laufschuhe für unterschiedliche
Laufveranstaltungen, um mich mit anderen Athletinnen zu messen.

Tamara Kamm

Als 21 -jährige stieg ich 2015 definitiv auf die Langdistanzen um (5000m – Marathon) und konnte dabei mehrere schöne Erfolge an den Schweizermeisterschaften (U23 und Aktive) und Grossanlässen erzielen.
Seit Ende der Covid Pandemie und meiner Schwangerschaft im Mai 2021 bin ich als Laufathletin zurück und betreibe weiterhin Wettkampfsport in den Distanzen von 5km – Marathon. In den letzten zwei Jahren konnte ich meine Leistung deutlich steigern und freue mich über die weitere Entwicklung im Training.

"Laufen soll Freude bereiten"

5000m Bahn 17:19 2022 SM Zürich
5km Strasse 17:30 2023 20km de Lausanne
10km Strasse 35:50 2023 Payerne
Halbmarathon 1:22:07 2022 SM Oberriet (10 Monate Postpartal)
Marathon 2:55:57 2022 Amsterdam Marathon

Ich nehme regelmässig an nationalen und internationalen Veranstaltungen teil, da ich für den Laufsport lebe. Es liegt mir am Herzen, dass Laufen Freude bereitet und nicht zu einem «Muss» wird.

Als Laufcoach und Physiotherapeutin kann ich Ihnen vieles mit auf den Weg geben. Seien es Übungen spezifisch zur Kräftigung des Laufapparates oder für die Optimierung des Laufstil in Form von Lauf ABC. Dazu empfehle ich immer eine Videolaufanalyse und Kraft - Sprungmessungen, um den Laufstil und mögliche Kraftdefizite genau zu untersuchen.

Wenn Sie sich auf einen speziellen Laufevent vorbereiten, kann ich Sie selbstverständlich in Form eines Trainingsplans unterstützen.